MINI CIELE

16:40


Pre mňa osobne je stanovovanie cieľov a následne aj ich odškrtávanie veľmi dôležité. Núti ma to, byť aktívna a tiež byť spokojná sama so sebou. Viac krát som sa poučila, že nie je dobré dávať si príliš veľké a nekonkrétne ciele, ako naprílad "chcem schudnúť" alebo "chcem lepšiu prácu". Takéto ciele vás skoro nikdy neprivedú k samotnej akcii, pretože človek proste nevie kde má začať a po chvíli ho to omrzí a skončí ešte pred tým ako začal. Je preto nutné rozdeliť takéto "veľké" ciele na veeeľa malých. A niekoľko krát za rok alebo aj kratšie časové obdobie ich sumarizovať a stanovovať si nové.

V poslednom období som sa začala opúšťať čo sa týka jedla a pohybu. (tiež blogu, pretože to celkom úzko súvisí) Bolo to spôsobené hlavne tým, že všetky ciele ktoré som si na začiatku roka stanovila, som splnila. Ale ako to už u mňa býva, jedným z týchto cieľov bolo že schudnem a dostanem sa na hranicu 47kg. Samozrejme akonáhle som dosiahla túto magickú hranicu, začala som sa opúšťať a dnes som opäť na 50kg.
Rozhodla som sa teda, že dnes je ten správny deň, stanoviť si ďalšie ciele/úlohy sama pre seba, aby som konečne ukončila toto moje horšie obdobie. 

1. Zabehnúť aspoň jeden komerčný beh s dĺžkou cca. 10km.
Viac behať je pre mňa už tradičným cieľom v každom mojom zozname a preto aspoň raz za rok sa prihlásim aspoň na jeden komerčný pretek. Vždy prinútim aj niekoho z môjho okolia aby išiel so mnou a tým pádom mám motiváciu trénovať o dušu, aby som ho tam aj porazila. :D (tento môj overený trik odporúčam všetkým, ktorí sú aspoň trošku súťažíví. Verte mi, najlepšia motivácia k behu je tá, že niekoho chcete predbehnúť :))

2. Naučiť sa stojku na rukách 
Naučiť sa niečo sú moje obľúbené ciele. Na začiatku roka som si dala cieľ - naučiť sa spraviť zhyb a už viem spraviť tri! Zo začiatku sa to zdá ako nesplniteľný cieľ, pretože sa človek nevie ani len náznakom zdvihnúť, ale denno denným skúšaním a trénovaním sa to podarí a potom to už človek nechce zabudnúť, tak to robí stále a každému sa chváli :) (teda aspoň ja).
Stojka na rukách je pre mňa momentálne totálne nepredstaviteľná a asi to bude chcieť veľa trpezlivosti, ale verím že to dám a verte mi, potom to budem všetkým ukazovať a chváliť sa. Takže na toto sa teším veľmi.

3. Ísť do konca roka plávať aspoň 3 krát.
Plávanie mám osobne rada, ale môj drahý neznáša vodu, takže ani na dovolenky nechodíme k moru. Plaváreň mám síce asi 5 min od domu, ale samej sa mi nechce. TO ale do konca roka musím aspoň 3 krát napraviť. Tri razy je presne ten počet, ktorý som schopná si zapamätať a zrátať aj za pol roka, takže ak sa aspoň 3 krát premôžem, tak budem so sebou spokojná.

4. Menej jesť sladkosti - presne dva krát do týždňa si dopriať jeden koláč a hotovo!
Toto je pre mňa mega ťažký cieľ. Som proste na sladké a keď robíte v kancelárií, kde je 14 ľudí, skoro každý deň má niekto dôvod priniesť niečo sladké. Tým pádom sa Helenka neovládne a dá si. Takže existujú dve možnosti, ako toto dokážem - prvá možnosť je že prinútim kolegov aby miesto koláčov nosili ovocie (o čo sa neúspešne pokúšam už aspoň pol roka) alebo to musím prestať jesť.

5. Dostať váhu späť na 47kg.
Tento cieľ sa v mojom prípade dá splniť za mesiac, možno aj menej. Verím, že sa pol roka budem schopná ovládať na toľko, aby som to dala. Horšie bude - udržať to. Takže mi držte všetci palce.

Takéto ciele nazývam "minimálnym výstupom". Je to presne to, čo keď dosiahnem, budem na konci roka so sebou spokojná. Väčšinou sú to jednoduché veci, ktoré dokážem, keď na chvíľu prestanem byť lenivá. A o to presne ide. Všetky moje ciele sú len štarty, k tomu, aby som do svojho života zaradila niečo nové. Viem, že keby som sa dnes hecla, dokážem všetky splniť do mesiaca, ale potom, by som do tohto zoznamu musela ešte zaradiť aj cieľ "napísať si nový zoznam"... dávam si teda čas a priestor na to, keby sa počas tohto pol roka objavila nejaká neočakávaná výzva. 

Dúfam, že som aspoň niekoho motivovala k lepším výkonom tak ako práve sama seba. Ak áno, nehanbi sa napísať do komentára, aké sú tvoje mini ciele. :)

You Might Also Like

6 komentárov

  1. Držím palce pri plnení cieľov :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. I pro mě je stanovení cílů moc důležité, je to jediné co mě žene dopředu, jinak jsem šíleně líný člověk. :D
    Držím palečky!
    http://svetobezci.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Love your post dear 💕
    If you want check out my blog . I write about fashion,beauty and lifestyle . Maybe we can follow each other and be great blogger friends !

    http://herecomesajla.blogspot.ba/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Držím palce při plnění cílů :) pro mě je problém se dokopat i cvičit, asi bych se měla více hecnout. Ale jinak si většinou ty menší sny plním :)

    Lady Lenna

    OdpovedaťOdstrániť
  5. myslím, že pokiaľ vieš robiť zhyby tak stojka na rukách pôjde už ľahko :) ja mám zas opačný problém, že stojku spravím, ale zhyby tak maximálne s podhmatom

    OdpovedaťOdstrániť

STAY STRONG

STAY STRONG