FITNESS MINIMALIZMUS

19:40

Začať zdravo žiť sa nedá zo dňa na deň. Ak chceme zmeniť svoj životný štýl, treba na to ísť pomaly a postupne. Každý krok sa počíta. Hlavne na začiatku je dobré si uvedomiť, že nie je vždy nutné všetko dodržiavať na 150% inak to nemá zmysel. Nemusí byť všetko perfektné, aby to fungovalo. 
Veľké zmeny sa skladajú z množstva malých na prvý pohľad bezvýznamných rozhodnutí. A práve na tomto je založená teória fitness minimalizmu. Každý deň spraviť niečo aspoň o trochu lepšie ako pred tým a keď si zvyknete na túto malú zmenu, môžete nabaliť ďalšiu.
Z vlastnej skúsenosti viem, že tento spôsob, ako zdravo žiť, je efektívnejší ako všetky diéty a hlavne zmena je trvalá. 

Jedlo

Jedlo bolo pre mňa vždy kameň úrazu, pretože veľmi rada jem a všetko. Sladké, slané, štiplavé, kyselé a najlepšie jedno za druhým. Práve preto musím svoje stravovacie návyky meniť pomaly postupne. Doteraz som vo svojom jedálničku zmenila tieto veci:
  • úplne som vyradila sladené nápoje - od kofoly až po džúsy. Pijem len vodu alebo nesladený čaj. Jediné čo si občas doprajem je pivo, ale aj to s mierou.
  • pripravujem si obedy do práce. Toto je zásadná zmena. Takto presne viem čo jem a koľko toho zjem. Nenechávam si priestor na to, aby som si v slabej chvíli z menu vybrala najhoršiu možnosť.
  • začala som raňajkovať. Rodičia ma doma nikdy nenaučili raňajkovať, lebo sami to nerobili a preto som sa to musela naučiť sama. Raňajkujem skoro vždy to isté - musli s jogurtom. Takto presne viem koľko mi stačí aby som vydržala do desiaty a tiež ráno nemusím rozmýšlať. 
  • prílohy tipu zemiaky a ryžu som vymenila za zeleninu. Toto je asi najlepšia zmena akú som spravila. Obedy a večere sú menej kalorické, nie som taká unavená po obede a môj žalúdok ich netrávi dlhé hodiny.
Na každom z týchto bodov som pracovala niekoľko mesiacov, prípadne aj rokov (napr. to pivo). 


Pohyb

V mojom prípade je toto tá jednoduchšia časť. Vo všeobecnosti som aktívny človek, aj keď sa občas viem na dlhšie obdobie opustiť. Práve v tých obdobiach sa zameriavam na minimalistický pohyb. Príkladom takéhoto minimalistického pohybu je napr.:
  • chôdza. Denne stačí prejsť 10 000 krokov. Počítať si kroky je super spôsob, ako nezaspať a každý deň splniť aspoň takýto cieľ. Môže to byť jedna dlhšia prechádzka alebo aj cesta do práce. 
  • jogging. Pomalý beh. Nemusíte sa predsa týrať neustálym naháňaním kilometrov, alebo lepšieho času. Občas je proste príjemné nechať telefón doma a vybehnúť po okolí, kochať sa okolím len so svojimi myšlienkami bez toho aby ste sa museli zadychčať. 
  • 5 minútovky. 5 minútové HIIT cvičenia sú super, keď sa mi proste nechce cvičiť. Do 5 minútového cvičenia sa nemusím prehovárať, veď je to len 5 minút. Často krát sa z tohto jejdného 5 minutového cvičenia stanú dve, prípadne tri, lebo je to proste zábava a netrvá to dlho. Na youtube je takýchto videií veľké množstvo. Ja mám osobne najradšej Zuzku Light.
  • jóga pri telke. Pohyb sa dá skĺbiť aj s pozeraním filmu. Stačí si rozbaliť karimatku pred telku a začať sa naťahovať. Je to príjemné, nemáte pocit, že cvičíte a môžete sledovať film. Ani neviete ako a zrazu zistíte, že sa naťahujete pol hodinu. 

Občas stačí málo a po čase je vidieť veľká zmena. A ako sa hovorí, stačí vydržať 21 dní a zmena bude trvalá. 

You Might Also Like

20 komentárov

  1. Ahoj☺ velmi pekny clanok. Absolútne súhlasim. Ludia sa pustaju do diet zo dna na den. Mesiace a roky si vytvarali nespravne az príšerne navyky a potom si myslia ze za jednu noc ( zväčša z nedele na pondelok) sa zmenia a od pondelka su iny ludia. Mas nejaké dalsie vyzvy teraz pred sebou, na con pracujes?

    http://newhealthyday.blogspot.sk/?m=1

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, ďakujem za komentár :) Momentálne mám pred sebou jednu výzvu a to najbližší víkend idem na jednu akciu a už sa neviem dočkať :) určite po tom spravím report.

      Odstrániť
  2. skvelý článok :) tie body v stravovaní robím už dlhú dobu, a je to presne to minimum čo stačí spraviť :) s pohybom je to trošku horšie u mňa, pretože neviem dodržať pravidelnosť v pohybe,ale snažím sa zlepšiť :)
    MakeUpByVeo

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. pohyb je podla mna len o zvyku... pár mesiacov treba pretrpieť a potom ťa to začne baviť! :)

      Odstrániť
  3. Moc hezký článek! :)
    Já jsem v mých dietních začátcích (a koncích zároveň) chtěla všechno hrozně rychle. Většinou jsem trpělivý člověk, ale pokud se situace týkala hubnutí, chtěla jsem lusknout prsty a mít najednou skvělou postavu. A to nejde, samozřejmě. :)
    Pak jsem váhu a celkově postavu začala řešit čím dál tím méně a voilá, jsem spoko. :)
    THE WORLD BY MARIA

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ach pre mna je problem aj jedno aj druhe, ale v podstate co sa jedla tyka drzim sa vsetkych tvojich bodov az na posledny, tak nejak prirodzene. Dokonca aj vela chodim, ale cvicit?? K tomu sa absolutne neviem donutit

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Moc pěkný článek, hned začátek vystihuje vše "Začať zdravo žiť sa nedá zo dňa na deň"
    www.hodnocenisuplementu.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Super tipy! Ja dodržiavam všetko a popri tom aj cvičím a kontrolujem si príjem kalórií :) ✿

    ❀ Spring with Zaful ❀

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Pěkný článek :) já před 4 roky vyřadila všechny slazené nápoje a taky piju jen vodu popřípadě neslazené čaje :)
    Maris Novotná

    OdpovedaťOdstrániť
  8. skvelé tipy :) ja si to pivo doprajem tiež len občas, lebo mám radšej víno :D ja fungujem štýlom všetkého s mierou :)
    Drew's Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Super článek a ty tipy se určitě hodí :)

    SmileThess

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Moc pěkný článek, já to mám se zdravou stravou jak na houpačce. Měsíc dokážu vydržet jíst podle plánu, ale jakmile se objeví sebemenší stresová situace, tak jsem zas tam, kde jsem začla. :( Jinak se snažím chodit skoro každý den, cca 5 km rychlým tempem. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. veru...raz si hore a raz zase dole :) držím palce.

      Odstrániť
  11. WOW Great post!
    follow or follow? let me know
    fashion-lovely-look.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Fitness is at the top of my priorities. Nice post :)
    Would you like to follow each other on GFC and G+?

    http://everythingthatclicks.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Náhodou jsem se tu ocitla a jsem nadšená! Ukládám do oblíbených ♥
    Lenny v Dánsku

    OdpovedaťOdstrániť
  14. HIIT je skvelé, nielenže zaberie iba pár minút, no je aj účinné a zábavné, s tým s tebou súhlasím :)

    OdpovedaťOdstrániť

STAY STRONG

STAY STRONG