7 dôvodov prečo dnes pôjdem na turistiku

12:25

Turistika je jedným z najkrajších a tiež najprirodzenejších spôsobov ako byť aktívnym. Má výborný pomer cena:výkon, pretože nestojí ani korunu a pritom dokáže dať človeku veľmi veľa pozitív. A práve na jar je príroda najkrajšia.
Môjmu lenivému sú ale tieto dôvody nedostatočné a preto som sa rozhodla spísať ďalšie, ktoré na mňa zaručene fungujú.

1. Turistika ma robí šťastnou.

Prechádzka v prírode potešuje všetky zmysly a pohladí na duši. Zlepšuje náladu, vyčistí myseľ a zbavuje úzkosti a depresii. Čím viac času venujem technológiám a zahlcujem svoju myseľ informáciami v bežnom živote, tým viac by som mala chodiť do prírody. Vnútorný pokoj a rovnováha je to, čo sa na internete nájsť nedá a preto je turistika ideálnym spôsobom ako si budovať šťastný a vyrovnaný život.

2. Zbavuje ma stresu a pomáha riešiť problémy

Nervozita, stres a problémy. To sú veci, ktoré sa v bežnom živote vyskytujú neustále a aby mi neprerástli cez hlavu je nutné ich ventilovať, prípadne o nich v pokoji porozmýšlať. Príroda je miesto, ktoré ponúka priestor a čas, presne toľko koľko potrebujem aby som sa dokázala vyrovnať so skutočnosťami, ktoré neviem ovplyvniť a tiež s problémami, na ktoré treba hľadať riešenia.

3. Zlepšuje mi pamäť

V každodennom živote sa zahlcujem veľkým množstvom nepodstatných informácií a nedokážem si zapamätať tie dôležité. Pravidelné prechádzky v prírode dokážu tieto nepodstatné informácie vytesniť.

4. Pomáha mi rozvíjať kreativitu

Sedavá práca zabíja kreativitu. Aspoň tú moju. Naopak pohyb je môj zaručený recept, ako prísť na nové impulzy a podnety. Čím dlhšia prechádzka je, tým lepšie nápady prichádzajú. Keď je mojou  jedinou starosťou nezakopnúť o kameň začínam rozmýšlať jasne a zretelne.

5.  Udržuje ma vo forme

Chôdza nebolí tak, ako beh. Pri rezkej chôdzi je to výborné "low impact" kardio a dokážem spáliť až 500 kalórií za hodinu. To je už slušné číslo.

6. Je dobrá pre zdravie môjho srdca

Pobyt v prírode znižuje krvný tlak, riziko vzniku cukrovky, srdcových chorôb a tiež obezity. To sú fakty, ktoré nemožno uprieť.

7. Turistika zbližuje

Pri nekonečných prechádzkach v prírode s priateľmi a rodinou trávime kvalitnejší čas ako doma pri zapnutom počítači. Dokážeme sa porozprávať o dôležitých veciach bez toho, aby nás vyrušoval okolitý informačný šum. V prírode dokážeme budovať dôvernejšie a kvalitnejšie vzťahy a tiež nezabudnuteľné zážitky.

Ja som odhodlaná vyraziť. A čo ty?


--------------------------------------------------------------------------------------
Ak sa Vám môj Blog páči, zahlasujte zaňho v ankete BLOGER ROKA 2017.

https://blogerroka.sk/2017/dazzlera/

You Might Also Like

3 komentárov

  1. plne súhlasím s tvojimi bodmi, mňa tiež baví behanie po horách, oddych v prírode, je to pre mňa parádny relax aj keď niekedy dáme nohám zabrať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Normálne si ma naladila na hory :D Som z Liptova a v lete aj v zime je našou obľúbenou aktivitou práve zdolávanie hrebeňoviek v Nízkych Tatrách a Veľkej Fatre :)

    http://newhealthyday.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Taky turistiku miluju,vždy se krásně odreaguju!

    Lifestyle

    OdpovedaťOdstrániť

STAY STRONG

STAY STRONG