recepty

Zdravý cuketový koláč na slano

8:37

Cuketa má veľmi nízky obsah kalórií a pritom má veľké množstvo vitamínov. Cuketa obsahuje bielkoviny, sacharidy, vitamíny A, B, C, E, K, vlákninu, vápnik, železo, fosfor, horčík, draslík, draslík, zinok, sodík, selén, mangán, meď a kyselinu pantoténovú. U mňa v kuchyni nemôže chýbať a kedže je jej sezóna v plnom prúde, rozhodla som sa podeliť sa s mojim obľúbeným receptom.

active weekend inspiration

Tip na víkend: Veľký a malý Rozsutec

12:26

Keď je pekne, treba ísť na víkend niekam na výlet. Kedže viem, aké je niekedy ťažké rozhodnúť sa, kam ísť a čo robiť, rozhodla som sa, že vám občas hodím tip na zaujímavé miesto, aktivitu alebo turistiku. Môj prvý tip je výlet na veľký a malý Rozsutec. Oba sa dajú zdolať za jeden deň, alebo si ich môžete rozdeliť na dva výlety.

lifestyle

#27

9:27

Som opäť o rok staršia. Priznám sa, nikdy som svoje narodeniny veľmi neoslavovala. Žiadna torta, žiadny žúr. Bohate mi stačí, keď si moji najbližší ľudia spomenú. Tento rok samozrejme nie je vínimkou. Ráno som vstala, šla do práce, bola tam až príliš dlho, šla domov, zabehala si a pri filme zaspala. A aj napriek tomu, že som ten deň bol rovnaký ako ostatné v tom týždni, bol super. V poslednej dobe si začínam uvedomovať, že som asi najšťastnejšia v mojom živote a rozhodla som sa, že napíšem zoznam vecí, ktoré ma robia šťastnou.

fitlife

MINI CIELE

16:40


Pre mňa osobne je stanovovanie cieľov a následne aj ich odškrtávanie veľmi dôležité. Núti ma to, byť aktívna a tiež byť spokojná sama so sebou. Viac krát som sa poučila, že nie je dobré dávať si príliš veľké a nekonkrétne ciele, ako naprílad "chcem schudnúť" alebo "chcem lepšiu prácu". Takéto ciele vás skoro nikdy neprivedú k samotnej akcii, pretože človek proste nevie kde má začať a po chvíli ho to omrzí a skončí ešte pred tým ako začal. Je preto nutné rozdeliť takéto "veľké" ciele na veeeľa malých. A niekoľko krát za rok alebo aj kratšie časové obdobie ich sumarizovať a stanovovať si nové.

fitlife

FITNESS MINIMALIZMUS

19:40

Začať zdravo žiť sa nedá zo dňa na deň. Ak chceme zmeniť svoj životný štýl, treba na to ísť pomaly a postupne. Každý krok sa počíta. Hlavne na začiatku je dobré si uvedomiť, že nie je vždy nutné všetko dodržiavať na 150% inak to nemá zmysel. Nemusí byť všetko perfektné, aby to fungovalo. 

motivacia

7 dôvodov prečo dnes pôjdem na turistiku

12:25

Turistika je jedným z najkrajších a tiež najprirodzenejších spôsobov ako byť aktívnym. Má výborný pomer cena:výkon, pretože nestojí ani korunu a pritom dokáže dať človeku veľmi veľa pozitív. A práve na jar je príroda najkrajšia.
Môjmu lenivému sú ale tieto dôvody nedostatočné a preto som sa rozhodla spísať ďalšie, ktoré na mňa zaručene fungujú.

fitlife

4 tipy na rýchlu, zdravú a ľahkú večeru

15:19

Večera pre mňa býva vždy problem. Teda hlavne tá čast, kedy treba rýchlo vymyslieť čo uvarím. Býva to väčšinou keď prídem domov z práce a som hladná ako vlk. Bola by som v tedy schopná zjesť čokoľvek a práve preto musím vedieť pripraviť rýchlu a zdravú alternative skôr než by som sa pustila do vyjedania špajze. Dnes sa chcem s vami podeliť o pár mojich tipov a snáď niekoho z vás aj inšpirujem.

motivácia

Aký tréningový plán zvoliť na ceste za vašim cieľom?

20:13

Mať plán. To je základ úspechu pri dosahovaní všetkých našich cieľov. Pri cvičení tomu nie je inak. Obzvlášť pri začiatkoch potrebuje človek extra motiváciu, pretože výsledky sa pri cvičení neobjavujú okamžite. V tomto článku sa s vami podelím o rady, za ktoré by som bola vďačná pri mojich začiatkoch a verím, že vám pomôžu dostať sa bližšie k vašim cieľom.

motivácia

4 tipy ako na internete nájsť motiváciu k cvičeniu

20:34

Internet je dobrý sluha, ale zlý pán. Preto Vám dnes ukážem spôsoby, akými mením zabitý čas na internete na cestu, akou sa možno namotivovať k cvičeniu. Sú to všetko triky, ktoré používam skoro každý deň, keď potrebujem samú seba trochu postrčiť aby som zdvihla zadok z gauča.


motivacia

motivácia pri cvičení je dôležitejšia ako cvičenie samotné #1

13:41

Chcem sa podeliť mojími trikmi, ktoré mi denno denne dodávajú motiváciu neskončiť s cvičením a vydržať pri zdravom jedle. Je toho však tak veľa, že som sa rozhodla z toho spraviť sériu článkov.

Pri týchto článkoch sa budem držať hesla že "motivácia pri cvičení je dôležitejšia ako cvičenie samotné", pretože sama sa denno denne snažím víťaziť nad svojou lenivosťou a občas ma to stojí neskutočné množstvo síl, možno ešte viac ako vynaložím na samotné cvičenie.

Pred tým ako začnem mám potrebu objasniť kedy a ako vznikol môj boj.
Keď som bola na strednej škole aktívne som športovala, hrala som pozemný hokej. To pre mňa znamenalo dva krát do týždňa trojhodinový tréning a každý víkend zápasy a turnaje. V tedy som mala najlepšiu kondíciu a najkrajšiu postavu v mojom živote. Bohužiaľ som na vysokej škole musela so športom prestať kvôli nedostatku času a tak som začala priberať a kysnúť.
Od tej doby prinútiť sa cvičiť bolo pre mňa totálne peklo. Vždy som si našla nejakú výhovorku prečo práve dnes to nie je možné. Výraznejšie sa to ešte zhoršilo, keď som začala pracovať. V tedy sa môj pohyb obmedzil na úplne minimum, keďže som celý deň presedela pred počítačom a po práci som bola taka vyšťavená, že som si radšej zapla svoj obľúbený seriál alebo šla na hamburger alebo iné jedlo do mesta s kamarátmi.
Pokusy schudnúť samozrejme boli, ale nikdy nevydržali dostatočne dlho. Aj keď som pár kíl schudla, vždy som ich pribrala späť.
Na vianoce 2016 som si ale vstúpila do svedomia a rozhodla som sa raz a navždy skončiť s pokusmi a naozaj zmeniť svoj životný štýl. Už tri mesiace sa mi to darí a VIEM, že už sa to nevráti do starých koľají.

JE TO V TVOJEJ HLAVE

Presne tak. Nech budem hovoriť o akom koľvek motivačnom triku základom všetkého bude vždy HLAVA. Chce to presvedčiť samého seba, že už to takto ďalej nejde a psychicky sa pripraviť na to, že bez tvrdej práce sa nič dosiahnuť nedá.
Postaviť sa pred zrkadlo a porozprávať sa sám so sebou, vstúpiť si do svedomia a naozaj sa rozhodnúť k trvalej zmene.
 Prekonať samú seba je pre mňa osobne najväčšia motivácia. Nikto a nič ma nemotivuje tak, ako keď chcem samej sebe dokázať, že na to mám. Dotiahnuť niečo do konca bol pre mňa vždy problém, ale dala som si záväzok, že keď už nič iné, schudnúť bude prvá vec, ktorú dotiahnem a zostanem pri tom.
Dlhodobo som so sebou nebola spokojná a neznášala som si kupovať nohavice, pretože ma deprimovalo, keď som si musela ísť po väčšie číslo. Teraz som si za posledný mesiac kúpila trojo nových nohavíc a ani vám nebudem hovoriť, ako často sa na svoj zadok pozerám...

Ak by sa mi podarilo mojími článkami motivovať do cvičenia aspoň jedného človeka, budem vedieť, že to má zmysel.

H.

fitlife

Sobotné nákupy jedla

16:44

Nie vždy sme v sobotu doma, ale ak už sme, tak ju celú zasvätím zveľaďovaním domácnosti. To pre mňa znamená, že idem na nákup, upratujem ako šialená a nakoniec aj niečo uvarím alebo upečiem. Teda aj dnes som šla na nákup s ktorým by som sa s vami chcela podeliť a možno vás tým aj inšpirovať. Sú to veci, ktoré bežne kupujem a v kuchyni mi nesmú chýbať. 
Vždy sa snažím nakupovať tak, že ešte v obchode rozmýšľam, aké hlavné chody z daných vecí dokážem uvariť. Neviem či sa to stáva len mne, ale keď nerozmýšľam nad konkrétnymi jedlami často sa mi stane, že prídem domov s nákupom za 50 € a na druhý deň už neviem čo uvariť, pretože som dokopy nič poriadne nekúpila. 

diary

Môj Február

8:59

Február bol pre mňa náročný, ale aj napriek tomu veľmi pekný mesiac. V práci to nie je úplne ideálne, už sa v nej necítim tak spokojná ako pred rokom a rozmýšlam čo bude ďalej. Jediná vec, ktorá ma v nej ešte stále drží je, že ju mám blízko domu.
Naopak v súkromnom živote sa mi darí až príliš a som šťastná a spokojná sama so sebou ako som už dávno nebola. Od vianoc som si poctivo odcvičila 63 dní a už mám dosť pevnú vôlu a chuť v tom pokračovať. Keď vidím ako sa mi mení telo a ľudia si to všímajú tiež dodáva mi to neskutočné sebavedomie a pocit, že dokážem všetko čo si zaumienim.
Veľmi ma začalo baviť písať články a upravovať fotky. Najradšej by som písala každý deň, no bohužiaľ na to nemám čas. Tento blog je pre mňa taký motivačný denníček, ktorému sa môžem pochváliť so svojimi úspechmi a vytešovať sa, keď mi moje články ešte aj niekto okomentuje.

lifestyle

Obľúbené vlasové produkty

11:27

Hľadanie dokonalých vlasových produktov je asi celoživotný proces v mojom prípade, pretože veľmi rada nachádzam a skúšam nové veci. Dnes vám chcem ale predstaviť produkty, ktoré majú v mojej kúpelni svoje stále miesto.

fitlife

#NEW IN - veci na cvičenie

16:51

Poznáte ten pocit, keď si stanovíte nejaký cieľ a ten splníte a musíte sa niečim obdarovať? :) Tak ja som ten svoj cieľ už dávno splnila a teda zákonite za dobre vykonanú prácu musím byť patrične odmenená. Po dlhšom rozmýšľaní, čo si kúpiť, som dospela som k tomu, že bude najlepšie keď sa odmením novými vecičkami na cvičenie.
Pred pár dňami to začalo hrazdou, ktorú sme si s drahým kúpili a cez víkend ju aj namontovali. Naučiť sa robiť zhyby je môj cieľ tohto roku, takže prvý krok k tomuto cieľu som splnila. Teraz už len zakat makať! :)

fitlife

#DAY 54 + výsledky

9:51

Ani neviem ako a 54 dní ubehlo dosť rýchlo. Je veľmi zaujímavé, že čím dlhšie človek cvičí, tým ho to viac a viac baví. Po odcvičení viac ako tridsiatich dní so Zuzkou Light som našla pre seba novú výzvu v podobe INSANITY od Shauna T.
Kto nepozná INSANITY, odporúčam si prečítať článok, ktorý namotal mňa na fitfab.cz. Je to 60 dňové kardio cvičenie, ktoré, dovolím si povedať, že je asi najťažšie aké som kedy v živote cvičila. Dnes je môj 19. deň a už sa neviem dočkať, kedy sa po práci vrátim domov a zacvičím si!

food diary

What I eat in a day #2

20:02

Cez týždeň sa už celkom dokážem kontrolovať. Konečne. Ak si všetko pekne prichystám a v práci nemá zrovna niektorý z kolegov narodeniny a nepriniesol dobrý koláč, viem sa udržať na uzde. Cez víkendy je to horšie, pretože sme vždy niekde, s niekym a môj režim je totálne rozbitý. Dnes sa s vami podelím o svoj jedálniček pracovného dňa.

1. Raňajky- Jogurt s Musli Emco malinovo čučoriedkové s chia semienkami. Keď nemám doma ovocie, ktoré by sa hodilo do jogurtu, uchýlim sa k alternative, ktorá nikdy neomrzí. Emco musli sú top a žiadne iné cereálie sa im chuťou nevyrovnajú.

lifestyle

Angličtina cez internet - moje skúsenosti

13:58


Dneska by som sa s vami chcela podeliť o svoje skúsenosti s učením sa jazykov cez internet a dúfam že vás moje skúsenosti nakopnú a vyskúšate to aj vy :)
Odkedy som dokončila vysokú školu mám potrebu sa ďalej vzdelávať. Moja angličtina nikdy nebola na dobrej úrovni, rozhodla som sa ju zdokonaliť. V práci máme zamestnanecký benefit v podobe budgetu na výučbu jazykov a tak mi už nič nebráni sa poriadne učiť. Dva semestre som obetovala jazykovej škole v mojom meste. Prvý semester bol celkom dobrý, naučila som sa vela, no druhý bol totálne oničom a mala som pocit, že tam chodím spávať. Po tejto skúsenosti som si povedala, že musím nájsť buď lepšiu školu alebo odísť do zahraničia, na čo ale bohužiaľ nemám peniaze (hypotéka sa sama nezaplatí). Tak som teda začala hladať na internete možnosti a natrafila som na super vec. Angličtina s native speakrom skoro zadarmo a doma!
Učiť sa angličtinu pre mňa osobne nebolo nikdy jednoduchšie a zábavnejšie. Jediné čo je k tomu treba je prekonať strach z cudzincov a ak máte aspoň aké take základy cudzieho jazyku určite sa do toho pustťe aj vy! Doteraz som vyskúšala dva weby:



fitlife

ČAJ

10:47

V poslednej dobe si dosť ulietavam na čajoch. Doma, v práci, v krčme miesto piva, ráno, na obed, večer. Proste čaj sa hodí vždy. Snažím sa svoj príjem cukru dostať na minimum a preto si vyberám jedlá a nápoje, ktoré sú prirodzene sladké bez toho aby mi tam ten cukor chýbal. Ovocné čaje sa mi bez pridania cukru zdajú príšerne kyselé a preto mám najradšej bilinkové čaje, prípadne dobrú kombináciu biliniek a ovocia. Najčastejšie kupujem čaje Mistrál - mám doma úplne všetky a všetky sú super. Sú vinimočné svojimi zaujímavými kombináciami, ako napríklad brusnica, malina a baza čierna, ktoré ma vedia vždy príjemne prekvapiť.
V práci mám k dispozícií všetky možné príchute čajov značky pickwick. Denne ich vypijem hneď niekoľko, ale momentálne mi zachutila kombinácia mango, limetka a zázvor.

Odkedy nebývam s rodičmi môj pitný režim sa podstatne zmenil. Balené minerálky nahradili čaje a obyčajná voda z vodovodu. Každý deň keď prídeme s drahým z práce, spravíme si do velkého džbánu čaj a večer pri serialoch sŕkame. Pomocou večerného čaju bojujem aj proti prejedaniu sa všeliakých nezdravých arašidov a čipsov a iných spoločníkov k telke, pretože som zistila, že k čaju sa arašidy nehodia. :)
A aké sú vaše najobľúbenejšie čaje?
Follow my blog with Bloglovin

recepty

Tip na zdravé raňajky: ovsené lievance

10:33

Dnes by som sa s vami chcela podeliť o recept na zdravú alternatívu lievancov. Recept je veľmi jednoduchý a rýchly, takže je ideálny pre ľudí, ktorí neradi trávia čas v kuchyni :) 

Budeme potrebovať:
- ovsené vločky
- mlieko - najlepšie rastlinné. Ja som použila ryžové
- banány - čím zrelšie banány použijeme, tým budú lievance sladšie
- môžme pridať aj chia semienka, orechy, škoricu a vlastne čokoľvek čo máme práve po ruke 
Naschvál nepíšem množstvá, pretože všetko záleží od toho koľko banánov máme a pri mixovaní podľa potreby pridávame jednotlivé ingrediencie.

food diary

What I eat in a day #1

16:40

Na mojom stravovaní makám už veľmi dlho. Stále sa učím nové veci o výžive a snažím sa to aplikovať do svojho každodenného života. Za deň sa snažím jest 5 krát, aj keď nie vždy sa ubránim zobnutiu aj niečoho ďalšieho počas dňa.
Každý deň začínam pohárom vody a cez deň sa snažím vypiť aspoň 2 litre. Môj dnešný jedálniček vyzeral takto:

1. raňajky - jogurt s ovsenými vločkami, chia semienkami a ovocím. Takéto raňajky jedávam už asi rok a ešte ma neomrzeli. Som lenivá rozmýšlať nad novými vecami a toto viem, že vždy doma mám.

fitlife

Moje must have na cvičenie doma

8:41


Cvičiť doma je náročné. Chce to veľkú dávku motivácie a premáhania sa, aby sa do toho človek dokopal. A práve preto je potrebné, aby som mala veci na cvičenie, ktoré mám rada. Moje must have veci na domáce cvičenie sú:
1. Pohodlné legíny - Legín nie je nikdy dosť! Čím farebnejšie, tým krajšie, ale ani čierna klasika nie je od veci. Keď mi dochádza motivácia prečo cvičiť, kúpim si nové legíny a hneď si ich musím obliecť a vyskúšať. So správnymi legínami je úspech zaručený :)
  ja som tieto kúpila na answear.sk.

2. Kvalitná karimatka - Kvalitná karimatka je základ. Do nedávna som cvičila na obyčajnej karimatke a pri cvičení sa stále hýbala, krčila a pri skákaní som spolu s ňou pochodovala po celej miestnosti. Rozhodla som sa teda zainvestovať a kúpila som si karimatku určenú na jógu. Bola to láska na prvý pohľad a musím povedať že stojí za tie peniaze. Našla som ju v Decathlone.

3. gumy na cvičenie - K týmto gumám som sa síce dostala úplne náhodne, tak že mali akciu v lidli, ale neviem si vynachváliť. Malú gumu používam pri cvikoch na zadok, ktorý mi po chvíli cvičenia horí a dlhé gumy používam pri strečingu na nohy. Plánujem s nimi trénovať aj na hrazde, aby som sa naučila robiť zhyby, čo je jeden z mojich cieľov na najbližšie mesiace.

4. činky - činky sú klasika. Jullian Michaels ich má, teda musím ich mať aj ja. Okrem toho ich používam pri cvičení na ruky a ramená. Tieto cviky sú pre mňa dôležité aj z toho dôvodu, že mám sedavé zamestnanie a moja šija a ramená potrebujú viac pohybu. A kedže moje činky sú krásne zelené, cvičím s nimi rada :) 
Pa.

fitlife

#day 22

13:38

Ahojte!
Tak a je to zvyk! Prvých 21 dní som prežila a už by to mohlo byť len lahšie.
Váha: 50,5 kg , teda -2kg

Cvičila som naozaj poctivo každý deň, podľa Zuzky Light. Knižku nájdete tu.
Jej cvičenie je založené na HIIT, ktoré je ale trošku modifikované. Každý deň je v knižke daných 4-6 cvičení, ktoré treba cvičiť 15 minút dokola. Je to síce len 15 minút, ale napriek tomu po odcvičení zo mňa tečie a trasie sa mi celé telo. JUCH!
Po 21 dňoch vidím zmeny hlavne na rukách sa mi opäť objavili bicepsy! :D a tiež brucho mi trošku splaslo.

STAY STRONG

STAY STRONG